Har du sett snubletråden, næringsminister?

Lørdag 13.november 2021 ble kronikken “Har du sett snubletråden, næringsminister?” publisert i Finansavisen. Kronikken er et svar på Næringsdepartementets forslag til endringer i Stiftelsesloven og er et samarbeid mellom Bjørn O. Øiulfstad, daglig leder i Stiftelsesforeningen, „Kjartan Almenning, leder for ideell og velferd i Abelia, Martin Ulvestad Østerdal, leder for ideell og frivillighet i Virke, Liv Ramskjær, generalsekretær i Norges Museumsforbund og „Iman Winkelman, direktør i Sparebankforeningen.

Oppfordringen til vår nye næringsministeren, Jan Christian Vestre, er klar - Legg bort forslaget som innebærer krav til omorganisering og mer administrasjon for mange av landets over 6.500 stiftelser.

Les hele kronikken her.

Les også Stiftelsesforeningens høringsuttalelse til Næringsdepartementets forslag til endringer i Stiftelsesloven her.