Den europeiske stiftelsesdagen 2023

Torsdag 12.oktober markerte Stiftelsesforeningen den europeiske stiftelsesdagen, sammen med Handelshøyskolen BI. Det ble en velykket dag med mange innholdsrike foredrag, med fokus på stiftelsenes konkrete samfunns bidrag, utfordringer og muligheter.

Følgende holdt innlegg under seminaret:

Se opptak av seminaret her.

Den europeiske stiftelsesdagen 2022

Torsdag 13.oktober markerte Stiftelsesforeningen den europeiske stiftelsesdagen, sammen med Handelshøyskolen BI. Det ble en velykket dag med mange innholdsrike foredrag, reflekterte spørsmål og gode samtaler over kaffen.

Den europeiske stiftelsesdagen 2021

Torsdag 14.oktober markerte Stiftelsesforeningen den europeiske stiftelsesdagen, sammen med Handelshøyskolen BI. Årets tema var stiftelsenes rolle på veien mot et mer bærekraftig samfunn. Dagen var svært velykket med interessante foredrag, reflekterte spørsmål og gode samtaler over kaffen.

Den europeiske stiftelsesdagen 2020

BI SENTER FOR STIFTELSER, 8. OKTOBER 2019

Den 8.oktober markerte vi den europeiske stiftelsesdagen med våre medlemmer i BI Oslo sine flotte lokaler i Nydalen. Seminaret ble også streamet. Gjennom dagen hadde vi besøk av flere foredragsholdere som holdt både spennende og lærerike foredrag.

• Irene L. Lystrup, daglig leder i Kronprinsparets Fond

Kronprinsparets Fond inviterer til dugnad

• Ole Jacob Bull, tidligere daglig leder i Bergesenstiftelsen

Erfaringer fra profilering og formålsrealisering i en pengeutdelende stiftelse -Bergesenstiftelsen 2012 – 2020»

• Inge Andersen, tidligere generalsekretær i Idrettsforbundet

Frivilligheten - den viktigste samlende kraft i vårt moderne samfunn

• Kai Eide, tidligere diplomat, politikker og FNs spesialutsending til Afghanistan

Det haster med omstilling av norsk næringsliv. Hvordan kan stiftelser og sivilsamfunnet bidra til et bredt og nasjonalt partnerskap?

• Direktør Ole-Wilhelm Meyer

Opplysningsvesenets fond – fortid og nåtid

• Professor Caroline D Ditlev-Simonsen

Professor Caroline D Ditlev-Simonsen holdt også foredrag under den europeiske stiftelsesdagen. Se hennes TED-talk om CSR for et spennende og lærerikt budskap.

Stiftelser og bærekraftmålene

• Bård Bringedal, leder aksjeforvaltning i Storebrand Asset Management

Bærekraftige investeringer for stiftelser

Den europeiske stiftelsesdagen 2019

BI SENTER FOR STIFTELSER, 10. OKTOBER 2019

Sammen med resten av Europa setter Stiftelsesforeningen fokus på stiftelsers arbeid og stiftelsers viktige rolle i samfunnet i oktober. Seminar for stiftelser er arrangert av Stiftelsesforeningen i samarbeid med Handelshøyskolen BI Senter for stiftelser.

Følgende foredragsholdere var tilstedet og holdt innlegg på seminaret:

Alle presentasjoner og notat er tilgjengelig på vår lukkede medlemsside.