Bergesenprisen 2021

Vi gratulerer Norske Kvinners Sanitetsforening for tildelingen av Bergesenprisen 2021 - en av Norges største allmennyttige priser

Årets mottakere tildeles prisen blant annet for deres humanitære innsats under koronapandemien. Prisen ble tildelt vinnere på Vega scene den 9.november av styreleder i Bergesenstiftelsen, Per Conradi Andersen.

Våre frivillige er medmenneskelighet i sin reneste form. De bidrar til at kvinner med minoritetsbakgrunn får fellesskap, språk, mestring og muligheter, jobber for et samfunn uten vold, bidrar til en trygg oppvekst for barn og ungdom, jobber for unge jenters psykiske helse, bidrar til at eldre får livsinnhold og mening i hverdagen og ikke minst bistår sitt lokalsamfunn når kriser eller katastrofer inntreffer. Våre frivillige, er rett og slett ute i den godes tjeneste.

Grete Herlofson, generalsekretær i Norske Kvinners Sanitetsforening

Grete Herlofson, generalsekretær i Norske Kvinners Sanitetsforening og Per Conradi Andersen, styreleder i Bergesenstiftelsen.

Foto: Helge Brekke

Les mer om tildelingen på Bergesenstiftelsens sin egen hjemmeside.