E24: Opplevelsessenteret Polaria varsler masseoppsigelser

Polaria, akvariet og opplevelsessenteret i Tromsø, varsler oppsigelser av 35 til 40 ansatte i juni som følge av koronakrisen. - Det er helt forferdelig, sier Polaria-direktør Anne Grete Johansen til E24.no. Stiftelsen er som så mange andre ikke dekket av krisepakkene som har kommet fra staten.

Polaria reduserer sine årsverk fra tjuetre til fem. – Alle utenom de som passer på dyrene vil være uten jobb her fra september. De som er igjen må være her på grunn av lovpålagt pass av levende dyr, sier direktør Anne Grete Johansen ved opplevelsessenteret til E24. – Vi håpet i det lengste at det skulle komme noen løsninger slik at vi slapp dette. Det er helt forferdelig. Vi mister en enorm kompetanse. Vi har jobbet steinhardt for å løfte oss til et høyt nivå. Nå må vi begynne helt på nytt igjen hvis vi i det hele tatt overlever.

Foto: Hanna Kristin Hjardar / E24, https://e24.no/naeringsliv/i/wPaA0o/opplevelsessenteret-polaria-varsler-masseoppsigelser-svaert-dramatisk