Gjensidigestiftelse med ekstraordinær tilskuddsordning

Gjensidigestiftelsen utlyser en ekstraordinær tilskuddsordning på 15 millioner kroner i forbindelse med Korona-utbruddet.

Gjensidigestiftelsen arbeider for gode liv i et trygt samfunn. Korona-utbruddet har fått store konsekvenser for hvordan vi lever våre liv, og rammer sårbare grupper spesielt hardt. Gjensidigestiftelsen ønsker å bidra med ressurser til frivillige organisasjoner som jobber med tiltak rettet mot sårbare grupper.

Frivillige organisasjoner bistår helsetjenesten, tilpasser sine aktiviteter i henhold til offisielle krav og pålegg, ivaretar sårbare grupper og gir bistand til personer som trenger hjelp. Humanitære organisasjoner og den frivillige beredskapen har i denne situasjonen fått større oppgaver og vanskeligere rammebetingelser.

Gjensidigestiftelsen gir støtte til:

• Strakstiltak, utstyr eller andre tiltak som bidrar til å redusere de negative konsekvensene av Korona-tiltakene for sårbare grupper.

• Rekruttering, opplæring, organisering og ivaretagelse av frivillige som gjør en ekstra innsats i forbindelse med koronautbruddet.

Les mer om støtten på Gjensidigestiftelsen sin nettside.