Dødehavstiftelsen

Velkommen til nytt medlem i Stiftelsesforeningen, Dødehavstiftelsen.

På jordas laveste punkt, 420 meter under havoverflaten, finnes et unikt mikroklima - med verdens mest saltrike innsjø og oksygenrike luft. Dødehavsklinikken tilbyr et omfattende behandlingstilbud som ivaretar hele mennesket, med medisinsk tverrfaglig rehabilitering og klimaterapi ved ulike kroniske sykdommer.

Dødehavstiftelsen er en frivillig, ideell medisinsk organisasjon som driver helsefremmende arbeid som et supplement til det offentlige helsetilbudet.

Stiftelsen arbeider etter helsemyndighetenes retningslinjer. Kunnskapsformidling og informasjonsarbeid er en viktig del av folkehelsearbeidet, blant annet gjennom åpne folkehelsemøter og fagkonferanser. Dødehavstiftelsen bistår kommunene med veiledning og kompetansebygging. Ved den norske Dødehavsklinikken gis mulighet til ulike helsefremmende opphold. Det handler om evidens basert medisin og 16 års erfaring med norske pasientgrupper, hvor 2000 langtidssyke mennesker har gjennomført vellykket rehabilitering.

Les mer om stiftelsen på deres hjemmeside https://www.dodehavstiftelsen.no