Nordisk Stiftelseskonferanse 2023

Nordisk Stiftelseskonferanse arrangeres årlig, og vertskapet for konferansen går på rundgang mellom de nordiske landene. I 2023 skal konferansen for første gang utenfor en hovedstad. Til Kristiansand! På grunn av Kunstsilo og Tangen-samlingen med nordisk modernisme, opplever Kristiansand en positiv interesse og forsterket relevans innen det nordiske stiftelsesfellesskapet.

I år setter vi filantropi og partnerskap på agendaen. Vi har blitt inspirert av hvordan det europeiske stiftelseslandskapet melder seg på for å samskape fremtiden for Europa i vanskelige tider. Med den Europeiske stiftelsesforeningen Philea i spissen, blir stiftelsene pekt på som vesentlige aktører i det europeiske innovasjonssystemet – blant annet i ‘Social Economic Action Plan’ fra Europakommisjonen.

På den Nordiske Stiftelseskonferansen 2023 stiller vi derfor spørsmål om å ‘samskape nordisk fremtid?’ Konferanse skal presentere, diskutere og utforske nytt kunnskapsgrunnlag fra nordiske stiftelsers erfaring med partnerskap. Vi skal fordype oss gjennom spesifikke tema, utforske mulighet for nye partnerskap og satsinger, og vi skal samtale rundt og rette søkelyset mot fremtidige muligheter og utfordringer.

Nordisk Stiftelseskonferansene 2023 arrangeres av Cultiva, Sørlandets Kompetansefond, Sparebankstiftelsen Sparebanken Sør, Aust-Agder Utviklings- og kompetansefond, Bergesenstiftelsen og Stiftelsesforeningen.

Dato: 8-10 november 2023

Sted: Kristiansand, Norge