Stiftelsen Barnas Fysioterapisenter

Velkommen til nytt medlem i Stiftelsesforeningen, Stiftelsen Barnas Fysioterapisenter!

Stiftelsen Barnas Fysioterapisenter ble etablert i 2008 for å gi barn og unge med funksjonsnedsettelser og andre motoriske problemstillinger et unikt habiliterings- og rehabiliteringstilbud, tilpasset deres individuelle behov. Senteret har som mål å arbeide kunnskapsbasert og tverrfaglig for at brukerne skal få et helhetlig (re-)habiliteringstilbud. I tillegg skal stiftelsen drive fagutvikling og delta i forskning til beste for barn, ungdom og unge voksne.

Barnas Fysioterapisenter ble etablert i Bergen i 1998, som det første fysioterapisenteret for barn (0-18 år) i Norge. Senere utvidet senteret sitt tilbud til også ungdom og unge voksne. Daglig leder Jannike Rieber etablerte stiftelsen Barnas Fysioterapisenter, og ga Barnas Fysioterapisenter som gave til stiftelsen. Med stor privat innsats fra Ragna Sofie og Christian Rieber, Familieselskapet Javipa AS, Stiftelsen Anna Jebsens Minde og G.C.Rieber Fondene kunne senteret åpne et nytt, stort behandlings- og treningssenter, Barnas Fysioterapisenter og Turbo i Solheimsviken i Bergen, med (re-)habiliteringstilbud til barn, ungdom og unge voksne i alder 0 til 35 år, og et flott treningssenter med ettermiddagstilbud til unge i alder 15 til 35 år. Senteret er under stadig utvikling.

Besøk Stiftelsen Barnas Fysioterapisenter på deres nettside bfsnett.no

Besøk bfsnett.no for mer om stiftelsen. Foto hentet fra nettsiden.