Kapitalforvaltning i krevende tider

Korona-epidemien har siden slutten av februar hatt en stor effekt på verdensøkonomien. Lukkingen av flere samfunn og økonomier rundt om i verden har skapt relativt store problemer i kapitalmarkedet. I slike krevende tider kan stiftelsers kapitalforvaltning bli satt på prøve.

På oppdrag fra Stiftelsesforeningen har Grieg Investor utarbeidet en anbefaling for kapitalforvaltning i krevende tider. Anbefalingen gir noen generelle retningslinjer til kapitalforvaltning, anbefaling til kapitalforvaltning i krevende tider og en analyse av kapitalmarkedene under korona-krisen.

Les anbefalingen på våre lukkede medlemssider under anbefalinger.

Er du ikke medlem? Vårt assosierte medlem Fondsfinans Kapitalforvaltning har også skrevet en åpen artikkel om aksjemarkedenes utvikling under korona-krisen.