Team Wiggonator - Minnefond

Velkommen til nytt medlem i Stiftelsesforeningen, Team Wiggonator - Minnefond.

Wiggo Christensen døde den 27. november i 2019, 63 år gammel. Hans siste ønske var å starte et minnefond for å støtte kreftrammede etter og under kreftbehandling med å komme tilbake til et meningsfylt liv. Du kan lese mer om Wiggo på bloggen hans.

Stiftelsen skal hjelpe kreftpasienter og kreftoverlevere som sliter med seneffekter etter kreftbehandling, som fatigue, stråleskader eller andre bivirkninger, raskere tilbake til et kvalitetsfylt liv ved hjelp av komplementære tjenester. Stiftelsens skal skaffe midler, engasjere og skape samarbeide med helsevesen, foreninger, samt ulike aktører i markedet. Stiftelsen vil jobbe aktivt med og for kreftrammede og pårørende, holde foredrag og skape engasjement og åpenhet om bivirkninger og senskader som oppstår i behandlingsforløpet. Stiftelsen skal være talerør og yte ulik type bistand til kreftrammede og pårørende i en vanskelig livssituasjon.

Bilde av Wiggo hentet fra bloggen hans: www.prostatakreft.com/441732415