Jubileum Trond Mohn Stiftelse

jubileumlogo-ramme.png

Medlem av Stiftelsesforeningen, Trond Mohn stiftelse, inviterer til jubileumsmarkering!

Trond Mohns jubileumsmarkering holdes i Universitetsaulaen fredag 6. desember 2019 kl. 12:30 – 14:30. Arrangementet er åpent for alle! Stiftelsen har i år valgt å løfte fram en av satsingene fra jubileumsåret 2019, Nasjonalt program mot antibiotikaresistens, en av vår tids store helsetrusler. Trond Viggo Torgersen vil lede programinnslaget der bl.a. helseminister Bent Høie deltar. Programinnslaget vil sendes direkte på NRK P2.

Trond Mohn stiftelse, og universiteteter og universitetssykehus i Bergen, Tromsø, Trondheim og Oslo, har sammen satt av 160 millioner kroner til forskning på antibiotikaresistens, og bidrar med dette til et krafttak for å sikre god helse også til framtidige generasjoner.

Les mer om Trond Mohn Stiftelse på hjemmesiden deres mohnfoundation.no.