Radiumhospitalets Legater

Velkommen til nye medlemmer i Stiftelsesforeningen, Radiumhospitalets Legat for kreftforskning, Det norske Radiumhospitals Legat for gavemidler hospital og Det norske Radiumhospitals Legat til pasientformål.

Radiumhospitalets Legat for kreftforskning er engasjert i å yte økonomiske bidrag til støtte for grunnforskning, translasjonsforskning og klinisk forskning innen kreftområdet. Disse bidragene rettes spesielt mot Radiumhospitalet og Institutt for Kreftforskning, eller enhver organisatorisk enhet som viderefører og driver dette viktige forskningsarbeidet.

Stiftelsen det norske Radiumhospitals Legat for gavemidler hospital er opprettet for å støtte sykehusvirksomhet.

Det norske Radiumhospitals Legat til pasientformål er opprettet til støtte for pasienter (v/radiumhospitalet) med dårlig økonomi.

Les mer om stiftelsen her.

Velkommen!

Bjørn ØiulfstadNytt medlem