FOCUS: Philantrophy

Vi ønsker å invitere medlemmene av Stiftelsesforeningen til en fotokonkurranse i regi av vår europeiske paraplyorganisasjon for stiftelsesforeninger – DAFNE.

I denne ganske spesielle tiden har vi fått demonstrert hvor skjørt samfunnet vårt egentlig er og hvor avhengig vi er av at vi står sammen for å løse utfordringene. Rundt om i Europa har mennesker og organisasjoner funnet nye måter å samarbeide på og nye måter å gi støtte til hverandre på. Slike historier gir sjeldent store nyhetsoppslag. Stiftelsesforeningen ønsker i samarbeid med DAFNE å vise frem norske «øyeblikk» av samarbeid og solidaritet.

Vi inviterer derfor norske stiftelser til å vise frem sine «øyeblikk» av solidaritet og hvordan stiftelser bidrar på nye kreative måter til å støtte innsatsen mot COVID-19. Bildet kan være direkte knyttet til koronakrisen, eller bredere til felleskapet.

Bidrag sendes direkte til DAFNE innen 31. mai 2020.

Les mer om konkurransen på våre lukkede medlemssider. Ta kontakt med organisasjonssekretær Amanda Jonassen for mer informasjon og innsendingskjema.

Focus Philanthropy logo jpg.jpg

#HoldingTogether is about building bridges that go beyond national borders, highlighting the new culture of solidarity in this global crisis. Every single act of solidarity counts because our stories are stronger together!”

Focus Philanthropy 5-v2.png