Kronprinsparets fond

Velkommen til nytt medlem i Stiftelsesforeningen, Kronprinsparets Humanitære Fond.

Kronprinsparets Fond ble opprettet i forbindelse med Kronprinsparets bryllup i 2001, under navnet Kronprinsparets Humanitære Fond. Gjennom fondet har Kronprinsen og Kronprinsessen arbeidet med saker de begge er opptatt av. Ved etableringen av fondet 25. august 2001 bidro Regjeringen med grunnkapital, og deretter ved 5-årsjubileet (kr. 1,- fra hver norske innbygger). Fondet har også mottatt andre bidrag.

I forbindelse med Kronprinsparets 10-års bryllupsdag 25. august 2011 er fondet relansert under nytt navn, med en strategi for å styrke innsatsen for norsk ungdom. Fondet skal styrke fellesskapet for unge mennesker, slik at alle føler tilhørighet og kan delta.

kronprinsparet-660x390-660x390.jpg