Stiftelsesforeningen er medlem av Philea, Philanthropy Europe Association, som er en europeisk paraplyorganisasjon for stiftelsesforeninger. Philea arbeider med rammevilkår for europeiske stiftelser, og har mye av virksomheten rettet inn mot EU og Kommisjonen i Brussel, samt internasjonalt arbeide knyttet til stiftelser. Les mer om Philea på deres hjemmeside.

Les også IDs: Philanthropy Infrastructure in Europe her.

Besøk European Philanthropy Calendar for en oversikt over arrangementer for filantropi i Europa

En annen viktig partner i Europa er European Foundation Centre - EFC. EFC jobber for å styrke sektoren, og fremhever stiftelser sin formidable rolle i endringsprosesser: “institutional philanthropy has a unique, crucial and timely role to play in meeting the critical challenges societies face”.

efc_logo_nowhitespace_good_one.jpg

Nyheter fra DAFNE