Webinar om bærekraft med Arntzen de Besche advokatfirma AS

Onsdag 9.mars gjennomførte Stiftelsesforeningen i samarbeid med Arntzen de Besche advokatfirma AS et webinar om bærekraft.

Bærekraft som et juridisk begrep er et tema som gradvis vil berøre alle stiftelser - i større eller mindre grad. Regelverk som har til hensikt å regulere adferd og økonomi i samfunnet vil også gjelde for stiftelser. Derfor er temaet i dette webinaret viktig for norske stiftelser.

Se hele webinaret her:

Podcast om bærekraft og samfunnsansvar

I juni spilte vi i Stiftelsesforeningen inn vår første podcastepisode. Her hører du daglig leder i Stiftelsesforeningen Bjørn Øiulfstad og professor Caroline Dale Ditlev-Simonsen på BI prate. Temaet for den første episoden var bærekraft og samfunnsansvar, og hvordan det påvirker stiftelsenes kapitalforvaltning og virksomhet.

Hør hele podcastepisoden, samt se en kort videosnutt fra innspilling: