DN Artikkel: Skal boliger for vanskeligstilte selges for å berge kommuneøkonomien?

Dagens næringsliv publiserte den 17. oktober artikkelen: Skal boliger for vanskeligstilte selges for å berge kommuneøkonomien?. Artikkelen er skrevet av Bjørn O. Øiulfstad, leder i Stiftelseforeningen, og Aksel Mjøs, dr.oecon. og medlem av Stiftelseslovutvalget, 2016.

En andel av vanskeligstilte i samfunnet trenger hjelp med å finne et trygt og godt hjem, noe som har bidratt til at norske kommuner, har vært med på opprette over 100 boligstiftelser. Boligstiftelsene blir truet av et radikalt endringsforslag. Nærings- og fiskeridepartementet mener at kommunene selv er best egnet til å ta vare på og utvikle boliger for vanskeligstilte.

Departementet skriver i proposisjonen at kommunene for fremtiden må prioritere boligforvaltning på lik linje med andre kommunale oppgaver.

Les hele artikkelen her.