Rett24 Artikkel: At denne lovendringen stort sett gikk under radaren, kan man undre seg over

Rett24 publiserte den 9. februar 2024 artikkelen: At denne lovendringen stort sett gikk under radaren, kan man undre seg over. Artikkelen er skrevet av Anders Ryssdal.

Artikkelen diskuterer en kontroversiell lovendring som tillater ekspropriasjon av kommunale boligstiftelser uten erstatning. Den påpeker usikkerhet og motstand rundt denne endringen, særlig fra styret i Trondheim kommunes boligstiftelse. Kritikk rettes mot lovens begrunnelse om kommunalt ansvar for boligpolitikken og dens potensielle farlige implikasjoner på andre samfunnsområder. Spørsmål reises om lovens overensstemmelse med grunnloven og internasjonale forpliktelser, og behovet for rettslig behandling understrekes. Den politiske konteksten rundt lovforslaget og behovet for rettslig kontroll og prosess blir også diskutert. Samlet sett undersøker artikkelen ulike aspekter ved lovforslaget og peker på dets potensielle konsekvenser.

Les artikkelen her.

Bjørn ØiulfstadNyheter